Pages

September 03, 2010

menu iii: kuih cina

Kuih pilihan arini digelar kuih cina merah. Kuih ni ala2 kuih koci tp dalamnye inti kacang. Kaler pinky! Actually ade je dijual kt semenanjung tp si penulis ni jakun xpenah tgk. Kalo dah namanye tgk pun xpenah, apatah lg nak membeli n merasa kan. Mengikut ape yg dah dikaji, kt semenanjung sinun tu kuih ni dinamakan kuih peria a.k.a kuih buah puya a.k.a kuih koku. Huh mcm2 nama gelaran kuih ni, ikot tmpt yg berbeza2. Tapi rupanya adalah lebey kurang cenggini la..

3 = rm1.00

berintikan kacang

2 comments:

Aning said...

Tiap hari hang beli kueh singgit untuk sejenis je ka? kasik campur la sket.. Ekeke.. Tahun ni aku & k suzie belajar makan nasik ambang.. haha.. (kueh pulut panggang aku slalu sold out..huhu)

L i 3 z @ said...

masalahnyer kalo nk campur pun, aku tatau nk amek kuih ape. semua mcm alien. xpenah tgk. mula2 pose aritu ari2 aku beli karipap je. yg len mcm xde selera jek. pas seminggu pose kt sini baru aku try kuih2 tempatan plak.huhu