Pages

July 17, 2011

KURUS menjelang raya

My own program pelangsingan badan already started last two weeks. For now, dah berjaya turunkan berat badan sebanyak sesikit 1.5kg. Which means i need to still workout to achieve my target. I aim for 4*kg. Rasa mcm xbyk pun nak kena turunkan berat badan ni tuk capai target, since my berat pun xpenah cecah 50kg sepanjang hayat setakat ni. But napela xmo turun2 ni, sket je turun =( Gosh susah benor nak bako lemak ni! Ok program stakat 2minggu ni yg dah successfully berjaya go tru was:

Weekdays
Sarapan pagi : 1keping roti (plain je) ngan air masak
Minum pagi : 1keping roti (also plain) ngan susu anlene dicampur nestum
Lunch: Nasi separuh (order nasi goreng pun mintak half je walopun kena bayo harga normal, xpe yg penting jgn bazir makan xabeh nnt) wif air teh o limau/ sirap limau
Minum petang: Buah and vitagen (sbg pengganti yakult, kt sarawak xde jual yakult ok) 
Dinner: Roti ngan milo (Kadang2 mkn nasi 1senduk if tengahari xmkn nasi. Lapo weh! Hehe)
Supper: Buah

Weekend
Makan sesedap rasa. Owh no way! Makan lebey sket compared to weekdays tp stil under control. Lebey time diner sbb ari cuti masak tengahari xtra tuk mlm skali. So mlm mkn nasi 1 senduk. Hehe.

Nway, lagi few days dah nak start puasa Ramadhan. Hope lebey senang nak turunkan berat badan since i am not a person yg mkn itu ini masa berbuka. Cukup sekadar berbuka ngan kurma, nasi wif 1 or 2 lauk n sayur dan minuman. Kuih pun xmkn sgt. Beli 3biji, tp mkn 1 biji je.  Bior btol?? Betul la.. Idup kat perantauan mmg macam ni la kan. So plan moreh tahun ni is mkn kurma and other buah. Boley buat ke ni?? Mesti cuba! And mesti capai target b4 raya. Gambate!


*Pssttt.. After raya nak p tempah baju. So cik lieza, kamu mesti in good shape. No lemak berlebihan sana sini and no spare tyre plis!

1 comment:

~ Lady D ~ said...

ele.. dlm ati tu mesti ckp cenggini "napela gf aku makin gomok, perut pun nmpk boncit!".. tak gitu? =p