Pages

August 24, 2011

Salam lebaran

Im done wif packing. And i am so ready to take off. Jom balik kampung! 


To all readers, slamat hari raya. Maaf zahir n batin. Maaf andai ada any entry or kata2 yg menyinggung perasaan kalian secara sedar atau tidak. Halalkan semuanya. InsyaAllah semoga lebaran kali ni membawa lebih rahmat dan lebih mengeratkan silaturrahim sesama kita. Salam Aidilfitri!

August 22, 2011

Roadtax in Purple

Dengan bertukarnya kaler roadtax keta drpd oren/ merah (konpius jap..roadtax semenanjung oren or merah ek?) kpd purple, maka dah tentunya keta i udah lebey sethn umurnya. Owh dah 2 thn la.. Happy 2nd besday yer. Hampir sethn motokar ni berhijrah ke bumi kenyalang. Dulu  org slalu cakap keta ni baru bawak dr semenanjung, sbb roadtax pun blom tuko. Bulan lepas dapat roadtax wajah baru, it's purple!


August 15, 2011

15 Ramadhan

Cepat beno masa berlalu. Dah stengah bulan kita berposa kan. But today i am not fasting. Bukan cuti mengibarkan bendera merah, tp keterpaksaan berbuka puasa. Oh tragedi 15 Ramadhan.. 

Started 3.15am perut memulas2 n cirit birit - 4.45am masuk toilet again - 6.20am bergegas ke toilet lg - 6.50am bergerak ke opis - 7.30am masuk opis n amek kad pesakit n tros ke staff clinic - 8.15am ke toilet again - 8.45am jupe doctor n dpt mc - 9.10am amek ubat kat pharmacy - 9.30am balik umah n tdo kejap - 10.15am muntah - 11am mkn roti bun separuh n mkn ubat - 11.15am muntah lg - 12.30pm masih cirit birit.

So akviti hari ni adalah melawat toilet n berbaringan n bertiduran shj. Kena tambah satu hari lg tuk menggantikan puasa thn ni. 

Sekian, laporan hari ke15 ramadhan saya.

August 13, 2011

Tipu sunat=halal??

Tertarik ngan status kt wall fb boipren adik i. Berbunyi begini

"Menipu tidak dihalalkan walaupun untuk menjaga hati"

I am totally agreed wif this. Jangan sesekali menipu terutamanya insan yg paling dekat di hati kita. Kalau ada buat something yg salah atau mungkin mengguris hati sesiapa, adalah lebih baik berterus terang daripada terus terusan menipu atau menyembunyikan  sesuatu drpd mereka. Sesungguhnya kejujuran adalah elemen yg sangat penting dlm mengekalkan silaturrahim. So kawan2 sekalian, sila jangan menipu atau menyembunyikan sesuatu drpd insan2 tersayang atau sesiapa shj. Berterus teranglah walaupun kadangkala akan menyakitkan. Kalo cakap sayang tp menipu or berahsia or buat sesuatu yg mengguris hati, tu maksudnya xdela syg sgt pun kan. Tak gitu kawan2? Tipu sunat? There is no such thing. Tipu tetap tipu. Hukumnya tetap sama. Tepuk dada, tanya selera kejujuran hati kita =)