Pages

November 18, 2012

Her words

Tersenyum sendirian membaca luahan hati cik alya di sini. Memang btol d kala musim kenduri kawen ni, org bujang seperti kami sebok memenuhkan undangan n kadangkala menjadi orang penting majlis. Tolong sana sini, mana yg patut n mampu. Dah setahun setengah aku hidop membujang single mingle ni. N sepanjang setahun setengah ni aku langsung xpenah keluar dgn mana2 lelaki. Never. Mungkin memang dari dulu lagi aku ni jenis yang kurang bergaul dengan lelaki. So aku lebih senang n selesa lepak wif rakan2 n sahabat2 perempuan. Kawen? Yes rasanya semua org ada keinginan untuk berkahwin. Perkahwinan tu melengkapkan kehidupan kita kan. Aku dah takde lagi meletakkan perkahwinan tu sbg salah satu hala tuju hidup. Dalam ertikata lain, mungkin dah serik n trauma untuk percaya pada lelaki n bercinta lagi.  Yes there were guys came to me. They are all good n nice guys. Cuma mungkin xsesuai dgn diri aku kot. Bukan aku memilih, cuma bukan jodoh kot.. To those who knew me, mmg diorang sedia maklum aku ni bukan jenis yg pandang paras rupa n harta benda. Cukup sekadar sedap mata memandang dan stable tuk jaga family. N paling penting boleh bimbing keluarga n jaga solat. Mungkin ade yg pk aku masih blom let go kesah lama kot. Nope, kesah lama tu dah lama aku buang jauh2. Zero left, or rasanya dah negative kot. Ade yg ckp mungkin aku blom bersedia? Takdela... kan dah ckp aku dah totally let go the past. I am ready for a new commitment. Cuma maybe blom bertemu jodoh. InshaAllah masanya akan sampai nnt. Jodoh itu rahsia Allah...

* ok, sape nak berkenalan ngan i, boley update resume n submit skang yer ;p

Anyway congratulation to all my frens yang telah n bakal menamatkan zaman bujang. Very sori if ade majlis yang aku tak dapat attend. I wished i could attend all the invitations, tp takkan nak kerat n bahagi badan aku kot. Hehe. Byk sgt majlis yg same date. Semoga korang semua bahagia hingga ke anak cucu cicit piut!

Hm.. lusa, 20november genap umo aku 28tahun. Perlu banyak berusaha dan berdoa memperbaiki diri.

No comments: