Pages

April 28, 2012

a pair of

 
got it! a new catch of 'dah lama ngidam' boot

April 27, 2012

Crazy me

Im bringing back three lugage tomorrow. Ok i know... mmg byk kan. Mcm nak pindah. Ok mmg im going back for good this year. If tak dapat transfer pun, i tetap akan balik for good. Resign gomen n back to private sector. No big deal, i dun mind. So im bringing back my stuff sikit2, esp yg jarang2 digunapakai. Ok now i wonder cane i nak carry my lugage tomorrow. From lcct to klia. How nak bwk tiga lugage naik rapid bus. Alone. Haha. Will be kelam kabut n funny kan. Then rush2 kejo flight kt klia plak. If xsempat kena tdo klia. Ok dat one mmg i nebes nak tdo sana. Actually i penah tdo epot lcct sorang2 (tak tdo pun, berjaga along the nite. mana bleh tdo weh!). Takot tp stil boley tahan lg la sbb there agak ramai org kan. Tp klia? Siang ari pun sunyi. Kalo mlm... Errr xmo pk la. Huhu. Ok, no its not funny anymore, its crazy!

April 26, 2012

Caca merba

Gaji baru masuk dua ari tp tinggal less than 1k to survive lg sebulan. Blom masuk belanja balik kpg nnt. Adoi dasat dasat.. Duit mengalir deras macam air terjun telaga tujuh langkawi (tetibe tingin nak p bcuti langkawi. hehe). Sape ckp idop single ni byk duit? I byk komitmen n utang piutang la. Utang stadi, utang keta, sewa umah yg mahal, segala mcm bil2, utang creditcard, bla bla bla. Yg paling tenat is kos membeli flight tix. Sape ckp org keje gomen kt borneo ni byk duit? Sengsara weh nak beli flight tix! I beli tiket nak balik wiken ni sama kos i mkn sebulan stengah wokeh. Owh sebenarnya tetibe bulan ni jd financial stress sbb claim kursus bln march aritu tak masuk lagi! Dahle kursus tu seminggu, bayo otel seminggu byk wooo. Bengang btol ngan staff yang uruskan tu. 3x reject my claim form yg kunun2 xcomplete, padahal semua da ade. So arini i bring the form, n check sama2 depan kerani tu. Mmg semua complete!!! Len kali check la btol2. Grrrr!!!!

Ok ckp pasal financial mmg menensenkan. Divert to mood balik kampung plak. Ill fly back to lcct this saturday ptg. Then ill rush to klia and fly to alor setar. If xsempat i akan tdo d klia dulu n fly the next day (mmg rasa mcm xsempat pun). Nasib baik tiket MAS tu govt warrant. So i can change it anytime, nak awlkan pun boley n nak lewatkan pun boley. 

Owh this sunday wil be a big wonderful day of my dear sis, kakdena She is marrying a cute handsome japanese man. I am so hepi for her. Btw she was org yg paling2 banyak bkongsi ttg wedding prep wif me long time ago (bunyi mcm dah bertahun je kan. huhu). We shared everything from a to z. All the quotation pun we pecah rahsia sama2 ;) And we still shared our opinion even after my wedding was cancelled. Well, i mmg suka weding stuff. Sweet n buat hati ni hepi. Btw, i am eager to join her wedding. But atas sbb2 yg xdpt dielakkan, i mungkin xdpt attend kot ;( Kakdena, i doakan majlis u berjalan lancar k. N i know u will definitely look so damn gorgeous and wonderful in ur wedding dress! N beautiful makeup! I sangat jeles dgn u tau ;p Da lama xborak kan, rindu nak chit chatting wif u. But i kno u sgt bz lately ni kan cik bakal puan dena. Nextime we borak, ur title is no more miss dena. Congratulation honey!!!

deutch called them mutter

May is coming soon. Means xlama lg hari ibu. Im going back hometown end of this week to visit my parent. Its been long time ago since my lastime i balik kampung. The last one was on november2011. But the last time i met my parents was on last february2012, kt umah my sista. This will b my firstime i balik kpg after so many things happened in my life. Kdg2 terasa nebes nk balik kpg. Boley gitu? Haha. So what's ur plan to celeb mother's day coming soon? Kalau xdpt celeb pun xpe, yg penting we owez igt our parent n doakan mereka. And kalau boley tu dun forget to wish them on their special day - birthday.. father's/ mother's day.. anniversary.. And paling penting jgn lupa sentiasa doakan utk mak ayah kita setiap hari, esp setiap kali after solat yer kawan2. Moga hidup lebih diberkati. InshaAllah.

 
Renung2kan dan selamat beramal =)

April 24, 2012

parcel pertama


24april2012... This is my firstime i received a personal parcel. Kali pertama seumo idop tau! Kakakaka. Yela, manade sape nk anta parcel kat i. Kat skolah dulu slalu jeles tgk kawan2 dpt parcel from their fam. Tp i skolah kt kedah, my fam kat perlis. Apokejadahnya nak pos brg plak kan. Haha.

So ape isi parcel ni? Here it is...

front cover

first page
last page

 An album! My own created photobook. So obviously la parcel ni bkn dr sape2 ye. Its from me to myself. Hahaha. I created this album and sent it for printing. Syiok sendri kan dpt parcel kali pertama. Who cares ;p

*menunggu parcel kedua, ketiga n keempat. huhu

April 21, 2012

mari beriadah

21apr2012 - riverside bowl
 
wif kak aida & ekin

start this wiken, para penghuni villa peach (villa peach?? ok suka ati i la nak letak nama ape kn) sebok ngan mcm2 program ulang alik naik belon. yesterday cik ana da selamat pulang ke melaka bercuti for 2weeks, sempena kenduri akaknyer kawen. tomoro cik mimmy plak akan naik belon ke kl n berkursus for a week kat perak. tinnggal i berdua wif ekin. then insyaAllah end of nexwik i plak akan fly balik to kl n perlis for a week. tinggal ekin n mimmy. then the following week, ekin n ana bkursus d klang for a month! tinggal i n mimmy berdua plak. haih.. sebok bebenor awek2 villa peach ni. hahaha. so program g karaoke n gym n boling n spa terpaksa dtangguhkan ke bln6 after cik ana n cik ekin blk dr kursus. program to bako ujung bln 5 maybe proceed je kot, tgk pd sambutan nnt. sape mau join??? sila angkat tngan! nnt i inform organizer, cik sri n cik riz.


April 20, 2012

we in i love penang

14april2012, tasik pustaka kuching

-the housemates-
actually kurang sorang, cik mimmy kuar mengedate. 'i love penang' sponsored by ana, ole2 from her trip to penang last month. tq honey!

April 19, 2012

niat dalam solat

One of my friend shared this kat fb last week kot. I bookmarked this link tp arini baru berkesempatan baca n hayati btol2. Penting sbb ni mmg amalan wajib kite 5x sehari kan. For myself, sy tau n sedar masih banyak yg perlu dibaiki and dibetulkan dari semasa ke semasa. Meh kongsi ilmu sama2 ye kawan2. Jom baca : Masalah niat dalam solat. Learning process never end kan. Renung-renungkan dan selamat beramal. InshaAllah semoga amalan kita diterima dan diberkati olehNya. Amin.

Self motivate

Move on, it is just a chapter in the past. Don't close the book, just turn the page.

Many people experience the worst break up ever and we know how absolutely devastating and heart crunching feel when relationship ended for no reason.

" I cared about him/her deeply, I believed that our relationship was passionate and we both love each other. And now how I tell a story of a person, who betrayed me and that same person promise me to be everything in my life. I took my relationship with him/her as a fairy tale relationship. But now I lost my love my dream my innocent future."

• OUR ADVICE TO YOU ALL:
Compose yourself and forgive him/her, yes he/she badly hurt you, as you know no one is perfect and he/she clearly lacks the emotional maturity to have a committed, meaningful relationship. The door to your relationship with your ex is closed. Now letting him/her go is certainly a good idea at this point.

Source: Ingredients of a happy Muslim marriage


April 17, 2012

alhamdulillah

Alhamdulillah, one of my best best friend already found his truly soulmate. After some period of confusing with his feeling towards two different ladies. And inshaAlllah he is getting married soon. Im happy for him. My dear friend, i wish u a happy life always =) N kurangkan asek keje sampai lwt mlm, esp after kawen nnt. Family must comes first tau. Be a good hubby k, i kno u will ;) All the best!

April 14, 2012

mmuaahhhss


All the picas she put there melting my heart and buat i rasa sebak sgt. Personally, forehead kisses buat i rasa tenang, happy n rasa dihargai n disayangi. The warmness always there.

*but kakdena, try jgn nangis during forehead kiss on ur solemnisation nnt ye. nnt abes makeup u tau ;p

April 13, 2012

mc

-semlm xsihat n xdpt tdo nyenyak. nak tros g clinic pagi td but nid to send important docs to pengarah before 9am. so bgn pagi n blagak ok n g keje cm biasa. well dis is me, whatever lies inside, is keeping inside alone. 

-today got mc. yes sy mc today tp tak berada d rumah, dipaksa stay kt tmpt yg xbest ;(

-but nw im home! obviously i ol kt umah kan. haha

-doakan sy sihat. ya Allah, kurniakanlah kesihatan yang baik kepadaku. Ameen.

-the end

Happy weekend!

*maaf sgt2 menyusahkan sape2 pd bila2 masa terutamanya ketika sy dlm keadaan tidak baik or tidak sihat.

April 11, 2012

hardship

Hardships are there not to weaken us but to taste our faith in God and bring us close to Him

April 05, 2012

good friday

Esok adalah public holiday di sarawak sempena perayaan good friday. Yay! 

Good friday tu ape ek?
" Good Friday (from the senses pious, holy of the word "good"), is a religious holiday observed primarily by Christians commemorating the crucifixion of Jesus Christ and his death at Calvary. The holiday is observed during Holy Week as part of the Paschal Triduum on the Friday preceding Easter Sunday, and may coincide with the Jewish observance of Passover. It is also known as Black Friday, Holy Friday, Great Friday, or Easter Friday,though the latter normally refers to the Friday in Easter week. "
source: wikipedia

Hari good friday ni dihormati di Sabah dan Sarawak dengan menjadikannya sebagai cuti umum. Maybe sebab jumlah penganut agama Kristian di Sabah Sarawak ni adalah lebih ramai berbanding dengan Semenanjung kot. So minggu ni i cotti tiga hari!. Good friday+weekend! Have a great wiken uolls =)

April 03, 2012

Master?

Today one of the doctors in my dept dapat result of his intebiu for master program. Excited gile mamat ni dpt sambung master. Congratulation doc! Sonok la ko kan dapat bebas dr tekanan kat sini. Haha. Xpe insyaAllah nnt dpt transfer back to peninsular, ill continue wif master program also. Tgh dok riki2 courses in malaysia n oversea. Half of me want to cont my master but half of me mcm malas. Half of me nak samb kat oversea, half of me mcm nak samb local je. Ok lieza, take ur time. Yg penting skang sila focus cari umah dulu. Huhu

April 01, 2012

Running out!

When your account is running down like hell, what would you do?

What im forced to do now... Started last february kot.
1. Tuko my daily drink from milo to vico
2. Tuko another daily drink from anlene to fernleaf
3. Cancel bwk keta g car salon. Actually i mmg slalu cuci keta sndri pun, tp dah lama tak vacuum la
4. Postpone tuko tayar keta walopun tayar blakang dah merekah n pomen kat workshop dah remind 2kali
5. Bawak bekal roti or bun g opis for breakfast, cicah ngan air vico
6. Lunch kena mkn xtra nasik sbb mlm nnt mkn roti or megi je kot.
7. All booked flight tickets terpaksa diburnkan sbb kalo blk kena pakai byk duit. Hutang creditcard beli flight tix byk2 pun xabeh bayo lg ni dr thn lepas ;p Hutang bridal pun xabeh baya lg!
8. Owez sediakan stok pisang kt umah. Kalo tgh mlm kelaparan, sumbat jela pisang sebiji dua kan. Why pisang? Sbb pisang buah yg murah n mengenyangkan.
9. Buat facial n body scrub sendri kt umah. Jgn nk ngada p spa. Ok mmg da lama x p pun. This year blom penah buat facial kt luar. Semua diy
10. No more shoping. Yes, lgsung xshoping thn ni. No new shoes, no new handbag, no new clothes. Nothing new. Dah bln 4 ni, means 3months without shoping!

Ok, time to duduk diam2 and manage my account well. And also saving for my short vacation coming soon, insyaAllah. Well life isnt always easy kan, there are times when we have to go tru a hard time. But anyhow, im stil bersyukur dgn rezeki yg ade skang. Alhamdulillah, masih diberikan rezeki dan dipanjangkan umur.